De geschiedenis van Fjällräven
In 1960 is het merk opgericht door Åke Nordin, tien jaar voor de oprichting had hij als 14-jarige jongen het doel om rugzakken te verbeteren. Tien jaar later is hij het bedrijf Fjällräven begonnen en sindsdien is de ene na de andere award binnengesleept en zijn meerdere kledingstukken echte klassiekers geworden. De eerste outdoor kleding werd gemaakt van tentdoek. Het was slijtvast, sneldrogend en uiteindelijk ook waterafstotend. Dit tentdoek is uiteindelijk het bekende G-1000 geworden. Deze stof is nog steeds duurzaam en comfortabel en een rode draad in de geschiedenis en zeker ook in de toekomst van Fjällräven.
Fjällräven, een vast onderdeel van het straatbeeld
Tegenwoordig is Fjällräven niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Of je nu een geoefende buitensporter bent, een wekelijkse wandelaar of een student. Dit komt voornamelijk omdat steeds meer mensen Fjällräven weten te vinden. Niet alleen omdat het ook een mooi merk is, maar ook omdat de technische eigenschappen niet uit het oog zijn verloren. Zo kan je met een jas doordeweeks gewoon naar het werk en in het weekend hang je je rugzak om en ga je de bossen in. Met de Greenland Wax heb je zelf controle over het onderhoud en kan je de jas zo waxen dat deze perfect aansluit op jouw wensen.