FAQ: Webshop
Meest gestelde vragen over onze webshop
Wij bezorgen ook op maandag. Een bestelling die geplaats is op zaterdag na 16.00 uur, zal dinsdag bezorgd worden. Mits de artikelen op voorraad zijn natuurlijk.
Let op: onze levertijden zijn in de periode jan./feb. anders dan je gewend bent van ons.
Het is mogelijk om pakketten naar het buitenland te verzenden. Standaard verzendkosten binnen Nederland liggen op €6,95, bestel je voor €35,- of meer betaal je geen verzendkosten.
Voor verzending naar andere landen betaal je €9,95 (vanaf) verzendkosten: Oostenrijk, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Italie, Luxemburg, Portugal, Spanje en Zweden.
Wil je iets laten verzenden naar een land dat niet in dit rijtje voorkomt? Dat kan! Neem even contact met ons op voor een indicatie van de verzendkosten.
Het is niet mogelijk om verschillende kortingscodes te combineren.
Je kan maar 1 kortingscode tegelijk verzilveren in onze webshop.
Wanneer je een artikel retour stuurt dan zijn de kosten van retourneren voor eigen rekening. Als je het pakket aanbiedt bij het postkantoor zullen zij €6,95 verzendkosten rekenen voor een pakket. Heb je geen juist artikel gekregen of is je artikel beschadigd? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je een antwoordnummer toesturen.
Als je een kortingscode hebt kan je deze tijdens afrekenproces in de winkelwagen invullen. Wanneer je in de winkelwagen bent vind je onder de opsomming producten de tekst: Kortingscode? Vul hem hier in! Als je hier op klikt vouwt er een regel open waar je de kortingscode in kan vullen.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je iets naar ons wilt retourneren. Wanneer je hebt gekozen voor de methode AfterPay, is dat geen probleem. Stuur je de gehele order retour dan zal het factuur komen te vervallen. Wil je een deel van de artikelen terugsturen, dan zal het factuur worden aangepast. Je krijgt dan een nieuwe factuur van AfterPay met het juiste bedrag dat nog betaald moet worden.
Wanneer een bestelling voor 17.00 uur besteld is dan wordt deze de volgende dag aangeboden door PostNL. Dat geldt natuurlijk alleen als een product op voorraad is. De voorraadstatus vind je bij het product zelf. Is een artikel op voorraad dan krijg je diezelfde dag nog een mail met daarin de Track & Trace code. Zo kan je in de gaten houden in welk tijdvak jouw pakketje bezorgd wordt.
Zijn jouw artikelen niet op voorraad, dan krijg je van ons een mail. Hierin staat de geschatte levertijd van de bestelde producten. Je wordt dus op de hoogte gehouden van de status van jouw bestelling. Wanneer de order compleet is zullen wij deze verzenden. Hiervan krijg je dan ook een Track & Trace code zodat je ziet wanneer het pakket aangeboden wordt.
Waarschijnlijk wil je een groot product bestellen wat een uitzonderlijke maat heeft, hierdoor is het voor ons en de medewerkers van PostNL moeilijker te hanteren. Hierdoor kost het dus meer om te laten bezorgen.
Bezorgen/ ophalen
Helaas is het niet mogelijk om een zending bij je thuis op te laten halen. Misschien kun je aan een vriend of familielid vragen of zij het voor je naar het postkantoor willen brengen.
Check even of er een briefje in je bus ligt. Dan is het pakket bij de buren bezorgd. Is dit niet het geval? Dan is jouw pakket door de bezorger van PostNL naar het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt gebracht. Daar kun je het pakket meestal de volgende dag ophalen. Je hebt een week de tijd om het pakket op te halen. (Let wel op de openingstijden van het afhaalpunt) Na een week zal het pakket naar ons geretourneerd worden.
Dit pakket is te groot voor een PostNL afhaalpunt. Het pakket zal nu retour gestuurd worden naar ons magazijn. Nadat wij dit retour hebben ontvangen, zullen wij contact met je opnemen om een tweede levering af te spreken.
Wij werken samen met PostNL en GLS. Het gros van de pakketten wordt bezorgd door PostNL. Er zijn ook een select aantal artikelen die niet bezorgd kunnen worden door PostNL. Voor deze “speciale” orders schakelen wij de hulp in van GLS. Dit gaat meestal om lange/zware pakketten.
Orders die geleverd worden op een pallet worden geleverd op een zogenoemde “wegwerppallet.” Bij deze pallets zit het al in de naam: je mag hem wegwerpen! Dit kan door de pallet bijvoorbeeld in stukken te zagen en deze in je grijze container te deponeren. De pallets zijn ook populair bij de creatieve doe-het-zelver, om er iets moois van te maken. Je kunt de pallet ook verbranden in een vuurkorf.
Waarschijnlijk wil je een groot product bestellen wat een uitzonderlijke maat heeft, hierdoor is het voor ons en de medewerkers van PostNL moeilijker te hanteren. Hierdoor kost het dus meer om te laten bezorgen.
PostNL of
Je krijgt jouw PostNL track en trace code zodra het pakket klaar staat voor verzending. Mocht dit langer duren dan je had verwacht, check dan even je “spam mail”. Mocht je de code nog niet hebben ontvangen, kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Als de leverdatum van het pakket steeds verschuift bij PostNL hebben zij deze nog niet in behandeling. Duurt dit te lang, neem dan contact op met onze klantenservice. Dan kunnen zij voor je uitzoeken wat er met de order aan de hand is.
Als je twee track en trace codes ontvangt, betekent dit dat de zending te groot of te zwaar was voor een doos. Onze medewerkers hebben daarom besloten om jouw order op te splitsen in twee pakketten. Je ontvangt deze pakketten dan ook vrijwel altijd op hetzelfde bezorgmoment.
Wij werken samen met PostNL en GLS. Het gros van de pakketten wordt bezorgd door PostNL. Er zijn ook een select aantal artikelen die niet bezorgd kunnen worden door PostNL. Voor deze “speciale” orders schakelen wij de hulp in van GLS. Dit gaat meestal om lange/zware pakketten.
Orders die geleverd worden op een pallet worden geleverd op een zogenoemde “wegwerppallet.” Bij deze pallets zit het al in de naam: je mag hem wegwerpen! Dit kan door de pallet bijvoorbeeld in stukken te zagen en deze in je grijze container te deponeren. De pallets zijn ook populair bij de creatieve doe-het-zelver, om er iets moois van te maken. Je kunt de pallet ook verbranden in een vuurkorf.
Retour/ ruilen
Hoe snel je retour wordt afgehandeld ligt voornamelijk aan hoe druk het is in ons magazijn en de informatie die je bij je retour hebt bijgesloten. Zendingen waar je een ingevuld retourformulier van ons bijsluit worden een stuk sneller verwerkt omdat we dan de benodigde informatie voor handen hebben.
Je krijgt een bevestiging zodra wij de order in behandeling hebben genomen. Hoe snel je de melding krijgt hangt dus ook af van hoe druk onze medewerkers zijn. Mocht het echt langer duren dan verwacht, neem dan contact op met onze klantenservice.
Garantieaanvragen lopen vaak via onze leveranciers, daardoor kan het even duren voordat je iets hoort. Heb je na 14 dagen nog geen terugkoppeling ontvangen, dan adviseren wij je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen dit dan voor je nagaan.
Verpakking/ materiaal
Jazeker! Wij bij Kampeerwereld Hendriks bekommeren ons om het milieu, daarom gebruiken wij veel van de dozen waarin onze producten binnenkomen nogmaals.
Wij proberen zoveel mogelijk karton en plastic wat wij van onze leveranciers ontvangen, opnieuw te gebruiken door het bijvoorbeeld te gebruiken als opvulmateriaal. Ook gebruiken wij nette dozen nogmaals om orders in te versturen. Ook hergebruiken wij alle pallets die wij ontvangen.
Het is inderdaad mogelijk dat je het pakket zo ontvangt, want wij moeten ook overwegen of wij ons hergebruikte karton wel kunnen gebruiken aangezien hier stof vanaf kan komen. Door dit stof kan het product defect aankomen. Zo zijn er nog wel meer redenen dat we soms voor nieuw verpakkingsmateriaal kiezen. Uiteraard hergebruiken we zoveel mogelijk.
Account
Nee, het is alleen mogelijk om een account aan te maken op het moment dat je een order plaatst.
Als je geen toegang meer hebt tot jouw account maar wel een retour wil aanmelden neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je hier verder mee helpen.
Ja dit is mogelijk, als je naar jouw account gaat op onze website, staat er onder het kopje “wachtwoord aanpassen” onder de verzendknop de tekst: “verwijder mijn gegevens” als je hier op klikt kun je je GEHELE account verwijderen. Let op: hieronder vallen ook al jouw ordergegevens.
Betalen/ geld terug
Nee dit is helaas niet mogelijk.
Ja, je kunt bij de betaling opties voor Afterpay kiezen. Als je hiervoor kiest, krijg je een betaallink toegestuurd per e-mail. Hierna geeft Afterpay je 14 dagen de tijd om de order te betalen of om ons te laten weten of er iets retour komt.
Als je een deel van de order wil terugsturen kan dit. Laat ons even weten wat er retour komt. Zodra wij het pakket in ontvangst hebben genomen en verwerkt hebben, zal Afterpay het desbetreffende bedrag van de factuur afhalen.
Garantie & Reparatie
We gaan jouw garantie aanvraag zo snel mogelijk te verwerken. In sommige gevallen moet het product opgestuurd worden naar de leverancier, omdat zij het product moeten beoordelen. Dit kan even duren. Als je na twee weken nog niks hebt gehoord, raden wij je aan om contact met ons op te nemen, zodat wij het voor je na kunnen kijken.
Dit hangt voornamelijk af van de drukte en de bezetting van ons personeel. Want niet iedere medewerker is gespecialiseerd in hetzelfde product. Mocht je na twee weken nog niks hebben gehoord, raden wij je aan om contact met ons op te nemen zodat wij het na kunnen kijken.
Ja dat kan. Als je dit niet hebt aangegeven bij het achterlaten, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen je dan vragen om welke reparatie het gaat, en om een vorm van bewijs vragen dat het desbetreffende artikel van jou is. Hierna zullen zij met je regelen dat het pakket naar je toe gestuurd zal worden.